sobota, 29 grudnia 2018

WIELKIE KSIĄŻKOWE PORUSZENIE





       Halko Mole książkowe! Dzisiaj mam dla Was coś innego, coś mocno związanego z książkami, ale nietypowego jak na standardy panujące na tym blogu! Ale problem jest palący, przede wszystkim moje czytelnicze ego!



W grudniu choroba wygrała i zmuszona byłam zostać w domu. Gdy minął już ten czas, w którym chodzenie i oddychanie sprawia ból podczas grypy, naszła mnie pewna szalona myśl. Stanęłam przed regałem w poszukiwaniu kolejnej książki, a jak wiemy chorowanie sprzyja nadrabianiu czytelniczych zaległości. I zamarłam, kolejny raz. Ilość nieprzeczytanych książek na moim regale to jakieś totalne szaleństwo!

Wiem, że ten problem dotyczy każdego szanującego się mola książkowego, bo przecież taki mały zapas to nic złego. Kiedy jednak okazuje się, że zbliża się on mocno do krytycznej ilości i zapasik na czarną godzinę zmienia się w zapasik na klęskę żywiołową i perspektywę spędzenia miesięcy na czytaniu pora coś z tym zrobić. Wpadłam więc na pomysł wzajemnego motywowania się do czytania książek ze stosików. Być może to także fajny plan czytelniczy na nowy rok? Myślę, że dla mnie będzie to wielkie wyzwanie, jazda bez trzymanki, ale spróbuję. A może uda mi się wkręcić także Was.

Potrzeba do tego jednak oceny naszych zbiorów i ujawnienia się z zapasami książkowymi! :P Ja dla tego celu utworzyłam nawet specjalną zakładkę na swoim blogu, spisałam wszystkie książki tak jak zapisuję te przeczytane w danym miesiącu i chwyciłam się za głowę. 31 książek! To dla posiadacza wielkiej biblioteczki może wydawać się niewiele, ale dla mnie i mojego jednego regału z Ikei .. To ogrom.

Ja wymyśliłam sobie, że w każdym miesiącu przeczytam przynajmniej jedną książkę z mojego stosiku. Dość realny cel, a jeśli uda mi się więcej, będę z siebie bardzo, bardzo zadowolona :)

A oto moja lista książek, czekających na przeczytanie:

Bezpański - Jakub Ćwiek
Ziarno prawdy - Zygmunt Miłoszewski
Cisza - Erling Kagge
Poste restante - Wojsław Brydak
Pollyanna - Eleanor H. Porter
Krivoklat - Jacek Dehnel
Drobinki nieśmiertelności - Jakub Ćwiek
Rok królika - Joanna Bator
Modny PRL - Dorota Williams
Źle ma się kraj - Tony Judt
Cytrynowy chleb - Cristina Campos
Sprzedawca początków powieści - Matei Visniec
Zabójczy mróz - Louise Penny
Gospoda pod bocianem - Katarzyna Droga
Artyści mówią: wywiady z mistrzami fotografii - Hanna Maria Giza
Trójka z dżemem. Palce lizać - Marcin Gutowski
Mała księżniczka - Frances H. Burnett
Okrążyć słońce - Paula McLain
Dziewczyna z zespołu - Kim Gordon
Ślady nieobecności - Anna Marchewka
Kamień na kamieniu - Wiesław Myśliwski
Wszystko płynie - Wasilij Grossman
Spętani przeznaczeniem - Roth
Ana - Roberto Santiago
Mansfield Park - Jane Austen
Bandyci i celebryci - Jarosław Sokołowski
Wiatraki - Krzysztof Zajas
Rudolf - Marian Pankowski
Powrót z północy - Maja Wolny
Śmierć gazet i przyszłość informacji - Bernard Poulet
Kosmiczne dziewczyny - Libby Jackson  


Kto przyłączy się do Wielkiego Książkowego Poruszenia? Jeśli macie ochotę razem ze mną walczyć ze stosikami i chcecie dokumentować swoje poczynania na IG użyjcie hasztagu #wielkieksiążkoweporuszenie, w grupie siła.

1 komentarz:

  1. też raz po raz nachodzi mnie taka myśl, żeby przeczytać wszystkie wyrzuty sumienia, które zalegają na półce. Ale szybko wychodzi jakaś nowość, na której zależy mi bardziej i mój plan bierze w łeb.
    Jednak życzę powodzenia i wytrwałości ;)

    OdpowiedzUsuń