sobota, 7 kwietnia 2018

ZAPYTAJ ASTRONAUTĘ // TIM PEAKE

ZAPYTAJ ASTRONAUTĘ TIM PEAKE




        Zdecydowanie to kosmiczna przygoda zarówno dla mniejszych jak i tych całkiem odrosłych czytelników. Ciekawe pytania, takie które z pewnością kiedyś przyszły Wam do głowy na myśl o astronaucie. Treściwe i pełne ciekawostek odpowiedzi prosto z kosmosu!




Podróż w kosmos! Co to za przygoda już sama w sobie, a jeśli dodać do tego setki niewiadomych, miesiące przygotowań i podróż w totalnie nieznaną przestrzeń gdzieś pośrodku niczego! WOW! Byłam totalnie zaciekawiona tą książką i oddałam się lekturze gdy tylko do mnie przyszła, ale... ! Ale o uwagach później :)
 
Autorem książki jest brytyjski pilot i astronauta Tim Peake. Lekkość języka, zazwyczaj krótkie ale bardzo treściwe odpowiedzi. Dla mnie połączenie idealne i całkiem niezły pomysł na książkę.

Książka jest podzielona na rozdziały, które rozgraniczają różne etapy pracy astronauty. Autor opowiada o swojej przygodzie z kosmosem, początkach kariery pilota, późniejszym lekkim przebranżowieniu, super ciekawych przygotowaniach i wreszcie o życiu w kosmosie. Każda z tych części jest bardzo ciekawa, wypełniona wiedzą ale podaną czytelnikowi w wyborny sposób. A wszystko okraszone przyjemnym dla oka wizualizacjami, a nawet kilkoma zdjęciami. Książka bardzo mnie urzekła, myślę, że kiedyś gdy będę już mamą na pewno wykorzystam tę książkę do przedstawienia kosmosu maluszkowi!

No i jedno ale! Nie jest to według mnie książka, którą można przeczytać ot tak jednego wieczoru. Lepiej potraktować ją jako czytelniczy przerywnik od innej lektury i poczytywać fragmentami. Nie znudzimy się książką i będziemy bardziej ciekawi jej treści. Przyniesie ona nam w ten sposób więcej satysfakcji i nie zmęczy tematu.

Przyznajcie się, kto kiedyś zastanawiał się jak wyglądają posiłki, kwestie higieny oraz planu dnia poza Ziemię? Święta czytelnicza przygoda!

2 komentarze:

  1. Szczerze mówiąc nigdy nie interesowałam się pracą astronauty, ale myślę, że gdybym miała tę książkę przed sobą, to z wielką chęcią bym ją przeczytała!

    Pozdrawiam!

    recenzje-zwyklej-czytelniczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta książka jest prześlicznie wydana! <3
    Kiedyś się na nią skuszę :3
    Pozdrawiam ;* Dolina Książek ♥

    OdpowiedzUsuń